Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI amb tu

Selecció d'idioma:

  • EROSKI en Youtube
  • EROSKI en Twitter
  • EROSKI en Facebook

Estàs en la següent localització:

Eines de la pàgina



Un berenar perfecte

Productos EROSKI para merendar

Per als infants és fonamental fer 5 àpats al dia, incloent-hi un bon berenar a la tarda. Aquest àpat resulta fonamental en el creixement i el desenvolupament adequat dels petits, per la qual cosa és molt important saber quins aliments són els més adequats.

Et donem algunes claus per a un berenar sa

Sabies que el berenar ha de representar el 15% de l’aportació energètica total diària?

A més, alguns dels seus avantatges són: un berenar adequat ajuda a controlar la sobrecàrrega; és un recurs eficaç per a calmar la gana i evita picar entre hores; i suposa un parèntesi i una recàrrega d’energia útil i necessària, sobretot en el cas que l’infant realitzi activitats extraescolars.

Per un berenar variat

Segons els experts en nutrició, el més important és que sigui variat.

  • No ha d’interferir negativament en el procés de digestió del dinar. Per fer-ho, ha d’estar prou allunyat d’aquest i no prendre’s massa tard per a impedir el sopar. El més recomanable és que passin tres hores entre el dinar i el berenar, i entre aquest i el sopar.
  • Cal vigilar no tan sols el tipus d’aliments que s’hi inclouen, sinó la ració que se’n menja. Les quantitats dependran de l’edat del nen i de l’activitat exercida. No han de ser desorbitades per a evitar l’excés de calories o anul•lar la gana per al sopar.
  • Ha d’incloure aliments rics en nutrients.
  • S’ha de moderar el consum d’aliments excessivament calòrics o rics en greixos saturats i sucres refinats que, presos en excés, poden ocasionar sobrecàrrega, obesitat i altres patologies.
  • Els entrepans són una bona opció per a recuperar forces. En el farciment podem introduir ingredients com el pernil, el formatge, etc. Una altra opció que es pot tenir en compte de tant en tant és prendre un entrepà de xocolata, que agrada a tots els nens i fa els berenars fàcils i divertits.
L’anomenat “berenar sopar” és una opció nutricional acceptable quan s’hi inclouen aliments suficients i variats i es practica ocasionalment. El consum, per exemple, d’un entrepà de truita a la francesa i formatge amb una fruita i, abans d’anar al llit, un got de llet, pot ser una alternativa eventual al berenar i el sopar.

Els valors del joc en equip

Niños jugando en equipo

L’educació física és alguna cosa més que fer esport. És font de salut i benestar tant físic com psicològic. Res millor que començar a practicar esport des d’edats primerenques.

Fins als 6 o 7 anys no hi ha gaire sentiment de grup en els infants.

La cooperació és un dels elements importants dels 6 anys als 12, que és el període en què es consolida la personalitat i en el qual els nois i noies aprecien molt la fidelitat dels seus companys.

I en l’adolescència és quan es comencen a crear sentiments de competitivitat.

Verdures i hortalisses

Verduras

Les verdures i hortalisses són aliments bàsics, ja que són una excel•lent font de vitamines, minerals, fibres i elements antioxidants, substàncies que ajuden a regular l’organisme. Proporcionen poca energia i aporten sensació de sacietat, per la qual cosa resulten ideals per a controlar el pes i l’obesitat.

En la infància i l’adolescència són aliments imprescindibles.

L’exemple a casa

Res millor que donar exemple perquè els petits i els joves de la casa mengin verdures. Per tant, què esperes?

Recorda que...

Al nen no tenen per què agradar-li totes les verdures, però si coneix i tasta les variades opcions que hi ha de prendre-les, de segur que amplia la selecció d’hortalisses preferides.

El que vols saber sobre les VITAMINES

Zumos EROSKI con vitaminas

Les vitamines són nutrients essencials que l’organisme necessita per a aconseguir un funcionament adequat que permeti posseir una bona salut i tenir un creixement adequat. Al costat dels minerals, garanteixen el bon aprofitament dels nutrients i regulen el funcionament de l’organisme.

El millor mitjà per a assegurar una aportació adequada de totes les vitamines és proporcionar a l’escolar una alimentació variada, amb una presència elevada de fruites i verdures.

Els infants són un dels grups de població que més vitamines necessiten per a assegurar un bon creixement. Per exemple, els nens petits necessiten més aportació de calci i vitamina C per a tenir uns ossos sans i unes dents fortes. I especialment en els infants és important que no faltin les vitamines A, C, D, B1, B2 i B9 o àcid fòlic. Durant l’elaboració o conservació dels aliments, les vitamines poden destruir-se i perdre les propietats. Per això és important que en l’alimentació, a més d’aliments elaborats (cuits, fregits, en conserva o congelats), hi hagi abundància d’aliments crus i naturals.

A moure’s! BÀSQUET

Niños jugando al baloncesto

Jugar a bàsquet ensenya als nens i nenes a treballar en equip. Es tracta d’un dels esports més populars del món i una de les activitats físiques extraescolars més triades pels infants.

En un partit de bàsquet, l’objectiu és moure la pilota endavant per superar en nombre els adversaris i crear l’oportunitat per a encistellar. Guanya un partit l’equip que obté més punts encistellant la pilota.

Per això, en el bàsquet és clau un bon treball en equip, tant en defensa com en atac. Tots els jugadors poden llançar la pilota i són lliures de moure’s per la pista, per la qual cosa han de distribuir-se les posicions a fi de no molestar-se entre ells. La posició en què es jugui estarà en funció de les habilitats, el pes i la capacitat física de cadascú, igual com de les tàctiques de l’entrenador. Hi ha tres posicions bàsiques: pivot, aler i base, depenent de la zona de la pista en què et situïs, i que es pot canviar durant el partit.

Beneficis

És un dels esports més complets, ja que desenvolupa tota la musculatura, les extremitats superiors i inferiors i la capacitat respiratòria; a més, estimula l’esperit d’observació, afavoreix el control dels moviments i la capacitat de resistència i desenvolupa la rapidesa, l’agilitat i la flexibilitat.

Aquest esport és un dels més sans i recomanables per a tots els infants ja que, a més d’ajudar-los a créixer sans i forts, els obliga a treballar en equip i a pensar de manera col•lectiva.

Quan cal començar a jugar

A 5 o 6 anys es pot començar amb el minibàsquet, i més endavant es podrà començar a jugar en un equip a fi de participar en competicions i torneigs.

Equipament bàsic

  • Roba còmoda i bambes de bàsquet. Roba ampla, que no dificulti els moviments.
  • El més important del vestuari és el calçat. Les bambes han de subjectar els turmells i no relliscar. A més, han d’amortir l’impacte dels enèrgics salts i aterratges que formen part del joc. I assegurar-se sempre d’haver-se lligat bé els cordons!
  • D’altra banda, el material bàsic per a jugar a bàsquet consisteix simplement en una pilota i una cistella amb tauler.

Bon profit!

Jesús Román

A partir d’aquest mes, els nostres menús estan avalats per Jesús Román, president de la Societat Espanyola de Dietètica i Ciències de l’Alimentació (SEDCA).

Segueix els nostres consells perquè el teu fill gaudeixi d’un esmorzar i un dinar saludables i equilibrats.

L’esmorzar ideal

Segons la SEDCA és aconsellable que el nen porti un entrepà variat (de paté de tonyina, d’embotit, etc.) i/o una fruita o un suc envasat.

L’esmorzar ideal constarà de:

  • Fruita natural i/o suc natural
  • Algun producte obtingut de cereals...
  • Lacti. Usualment, una tassa de llet "acolorida" amb un producte de cacau soluble.

Aquesta planificació setmanal assegura que els infants rebin una alimentació variada. No obstant això, pot adaptar-se canviant l’ordre dels dies, augmentant o disminuint la presència d’algun producte, o substituint-lo per un altre de semblant. La quantitat de cada ració dependrà de l’edat del nen.


Tambén en EROSKI.es

Eroski NATUR
Eroski basic
Supermercados e Hipercercados EROSKI