Saltar el menú de navegació i anar al contingut
El compromís amb els més necesitats també està molt present en el nostre dia a dia. Per això, des d’EROSKI col·laborem amb diverses federacions i organitzacions solidàries aportant el nostre "granet de sora" en temes tan dispars com la donació d’aliments per a menjadors socials o la coperació internacional.
Durant l’exercici 2010, des d’EROSKI hem donat a la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL) més de 2.700 tones de productes.
Com ja és habitual des de fa 14 anys, vam engegar dues campanyes de recollida d’aliments en les quals els consumidors van demostrar la solidaritat donant part de la compra que feien als nostres establiments als més necessitats. El mes de juny es van recollir gairebé 55.000 quilos d’aliments. És la campanya estival més reeixida dels últims anys i vam rebre una felicitació expressa per part del Banc d’Aliments. Per Nadal, la recollida de productes va anar acompanyada d’una campanya solidària específica que va estar molt ben acollida pels nostres clients. En total, es van recollir 175.000 quilos d’aliments.
A aquesta xifra hi hem d’afegir els articles que donem des dels establiments directament: més de 625.000 quilos de minves (productes amb cops a l’envàs, etc.) i, per segon any, més de 1.800 tones de productes frescos i alimentació. Els productes frescos exigeixen un lliurament diari i això tan sols és possible gràcies al compromís de frescor que mantenim a EROSKI. Es retiren de la venda iogurts, postres, ous i pa de motlle amb antelació a la data de caducitat i, així, tenim un marge de temps imprescindible perquè els productes donats arribin en perfectes condicions de qualitat i seguretat.
EN VISTA Per Nadal vam posar en venda el Calendari Solidari 2011 al preu d'1 euro. La campanya es va implantar a la línia de caixes, des de la segona quinzena de novembre fins a finals de gener. La recaptació obtinguda es va destinar íntegrament al Banc d'Aliments. La donació es va fer en forma de producte perquè es distribuís entre els menjadors socials principals a cada província, i es va convertir així en un complement a la recollida d'aliments donats directament pels consumidors a la botiga.
Durant el 2010 milers de persones, principalment nens, dones i ancians, van rebre joguines, calçat i roba, amb una valoració econòmica de 162.700 euros, per part d’EROSKI. Vam col·laborar amb la Federació Nens del Món i altres associacions lliurant productes nous, procedents dels hipermercats EROSKI i de la central de compres, que són excedents de temporada o mostres utilitzades per a la definició de gamma dels centres.
Mantenim un conveni de col·laboració amb MUNDUKIDE en l’àmbit de la cooperació internacional, que es basa en la transmissió de la nostra experiència en distribució i comercialització a persones i col·lectius amb els quals MUNDUKIDE impulsa els seus projectes d’intercooperació.
Des del maig del 2010 i fins a l’abril del 2011, una persona d’EROSKI es va desplaçar al Brasil per col·laborar en un projecte de creació d’una xarxa de supermercats que donés resposta a les necessitats dels establerts i els acampats de MST a la regió centre oest de Paranà. El treball es va desenvolupar des de diferents perspectives (comercial, social, compres i marques pròpies) i va fomentar la fórmula de la cooperativa com a model vàlid per a la consecució d’aquests objectius.
EROSKI va col·laborar amb l’Ajuntament d’Elorrio, municipi on l’empresa té la seu social, en una campanya de donació de material escolar per a nens del Sàhara. Gràcies a aquest tipus d’iniciatives, aquests nens disposen de motxilles, quaderns o llapis per anar a l’escola i continuar el seu procés educatiu en unes condicions millors.
EROSKI és soci integrant del Cercle d’Empreses Solidàries i col·labora des de fa diversos anys amb contribucions periòdiques al Fons d’Emergència, que fa possible que Metges Sense Fronteres pugui intervenir de manera immediata en emergències derivades de catàstrofes naturals, epidèmies, fams, conflictes armats o grans desplaçaments de població.
Metges Sense Fronteres és una organització medicohumanitària internacional que assisteix poblacions en situació precària i víctimes de catàstrofes i de conflictes armats, sense discriminació de raça, religió o ideologia política.
Per tercer any consecutiu i en col·laboració amb Intermón Oxfam, hem apostat per una felicitació de Nadal digital, per l’estalvi mediambiental que això suposa. També hem mantingut el suport a Intermón Oxfam, a través d’un projecte que forma part del Programa Mitjans de Vida Sostenibles d’Intermón Oxfam i que el 2010 s’ha dirigit a guanyar la batalla a la fam a Tanzània.
Des d’una perspectiva a llarg termini, l’objectiu principal d’Intermón Oxfam és assegurar l’alimentació fomentant les capacitats productives i associatives de la població perquè puguin tenir aliments tot l’any i generar ingressos de manera estable. Per fer-ho, executa diferents projectes per aconseguir reduir el període d’escassetat de menjar a Tanzània, i dels quals es beneficien unes 70.000 persones.
Vam col·laborar amb UNICEF en la campanya d’emergència per a la recaptació fons d’Haití. Entre l’aportació d’EROSKI i la dels nostres clients vam aconseguir donar a UNICEF uns 300.000 euros. Segons un informe d’aquesta organització, les ajudes es van destinar principalment a subministrar kits d’higiene, pastilles potabilitzadores, medicaments i material escolar.
UNICEF treballa en més de 150 països i territoris per garantir als nens i les nenes el dret a sobreviure i a desenvolupar- se des de la primera infància fins a l’adolescència. UNICEF, que és el proveïdor de vacunes més gran per als països en desenvolupament, treballa per millorar la salut i la nutrició de la infància, el proveïment d’aigua i sanejament de qualitat, l’educació bàsica de qualitat per a tots els infants i la protecció dels nens i les nenes contra la violència, l’explotació i el VIH/SIDA. UNICEF es finança amb les contribucions voluntàries de persones, empreses, fundacions i governs.