Pasta integral amb carbassa i nous
- Primer plat
- 0 View visita
- Dificultad
- Dificultad baja
- Tiempo
- Menys de 30 minuts

- kcal
- 451 23%
- Azúcares
- 4g 5%
- Grasas
- 18g 25%
- Grasas saturadas
- 3g 17%
- Sal
- 1g 10%
Modo de preparación
En una paella ampla, a foc mitjà i amb un raig d'oli d'oliva, saltem la ceba tendra tallada en juliana amb el gra d'all tallat a làmines. Quan estiguin gairebé daurats, hi afegim la carbassa pelada i tallada a làmines fines i ho deixem coure durant 5 minuts a foc mitjà. Ho posem al punt de sal, hi afegim les nous pelades i unes fulles de cibulet. Escalfem a foc fort el conjunt un minut i ho reservem en un lloc temperat.
Mentrestant, bullim la pasta en una cassola amb aigua amb sal durant 14 minuts, aproximadament. La tastem per veure si està al dente i, quan estigui cuita al nostre gust, l'escorrem i la barregem amb el saltat de carbassa, ceba tendra i nous. Ho servim calent i, si es vol, amb unes làmines de formatge parmesà acabades de tallar per sobre.
La pasta, en la forma integral, és un aliment font de fibra i de minerals, ja tant un element com l'altre es troben majoritàriament en la part externa del gra del cereal. En aquesta ocasió, es prepara amb carbassa i ceba tendra, que afegeixen al plat propietats de les hortalisses, com són la fibra i un gran nombre de vitamines i minerals. En la carbassa destaquen la vitamina C (tot i que se'n destrueix una part en sotmetre-la a la calor), l'àcid fòlic i el potassi. A més, la recepta inclou una ració de nous, que hi sumaran quantitats importants de fòsfor, magnesi i seleni, fibra, proteïnes i greixos cardiosaludables. Tot i que es pot entendre que és una recepta una mica calòrica, cal tenir en compte que la qualitat nutricional dels ingredients és molt bona i que, gràcies a la quantitat de fibra que aporta (entre altres coses), no se n'assimilen totes les calories perquè part dels nutrients (i amb ells les seves calories) quedaran atrapats en la fibra i s'expulsaran sense ser absorbits.
Ingredientes (4 personas)
- 250 g de pasta integral
- 250 g de carbassa pelada
- 150 g de ceba tendra
- 1 gra d'all
- 100 g de nous pelades
- 20 ml d'oli d'oliva
- Unes fulles de cibulet
- Un pessic de sal
- 20 g de formatge parmesà en un tros (opcional)
Receta online en: eroski.es/productos-locales/recetas/tortilla-bacalao-al-estilo-sidreria/
